Bytter klubb

Jeg har innsett at å være medlem i en klubb som ligger ca 40 minutters kjøretur unna, ikke er særlig smart. Klubben er veldig bra, og har et veldig godt treningsmiljø, men når du aldri rekker dit, er det ikke mye vits.
Nå satser jeg på å bli medlem i Land Hundeklubb som trener på Dokka. Der skal jeg ha med meg Pia på miljøtrening og Lara på lydighetstrening.

I tillegg skal jeg ta et oppgjør med meg selv. Jeg ønsker å jobbe mer med hundene mine, og da må jeg ta noen valg. Det nytter ikke å være overmenneske hele tiden.

Akkurat nå er hundene i fri utfoldelse på gulvet. Lara er ganske langt inni løpetiden sin - som denne gangen begynte veldig tidlig, og drar ut... Hun er skikkelig bitchy om dagen. Pia får merke det inni mellom. Vi griper inn så fort det er noe, så de får aldri sjansen til å bli "uvenner".

Pondus begynner å bli en smule frustrert, for Lara inviterer til kos og hygge, men blir han for nærgående, så sier hun fra. Ikke lett å være kar blant hormonelle damer! :-)

Pia er "tenåring" så det holder.. Se for deg en tenåring som gir deg blikket og sier " talk to the hand.." og "whatever". Det er sånn Pia er om dagen. Men, hun er en godjente, og utrolig kosete og snill.

Jeg har også lyst til å dra på dogs4all, men vet ikke om jeg rekker det. Påmeldingsfristen er snart ute, så vi får se..

Kommentarer

Populære innlegg