LP klasse I, Gjøvik

I dag tok Lara og jeg ny poeng rekord. Vi er superfornøyde med innsatsen, og i ekstase over en poengsum, som tross 0 på stå under marsj, ble på 156 poeng! Tenk om vi ikke hadde 0'et??? Da hadde vi faktisk fått opprykk til klasse to med 166 poeng, minimum. Hvorfor strøk vi på stå under marsj? Tja, si det. Lara kan øvelsen, og har den siste tiden stoppet med en gang hun har fått kommando. I dag gikk hun nok over 2 lengder før hun stanset - dessverre! I tillegg snudde hun seg etter meg når jeg skulle gå bak og inntil. Det måtte jo bare bli stryk, det.. Like fullt der det synd!
Men, vi dveler ikke ved det som gikk galt i dag - nå ser vi framover og skal definitivt klare opprykk neste gang!!

De to nye øvelsene gikk helt supert. 8,5 på fritt hopp over hinder er jeg veldig fornøyd med, siden den er helt endret siden vi gikk lydighet sist. Den nye øvelsen Kontroll over hunden på avstand fikk vi 9 på! Det er jo helt konge!

Takk for en super dag på Gjøvik og Øverby.

Her er poengene fra i dag:

NrØvelseKarakterKoeffisientPoeng
1Visning av tenner10110
2Fellesdekk, 2 min10330
3Lineføring7321
5Dekk fra holdt9218
6Innkalling fra sitt7,5215
7Stå under marsj020
8Fritt hopp over hinder8,5217
8Kontroll over hund på avstand  9218
9Helhetsinntrykk9327
Resultat156 poeng totalt

Kommentarer

Hallo! :-) Lara stoppet "nesten" med en gang, så hunden gjorde som hun pleier. Du sa "stå" og hun flyttet fram beinet. Det er lov.;-)Hun skulle hatt 5 og dere hadde klart opprykket. Veldig surt, men den dommeren gjorde noen bomber i går som var ganske så ille.
Stå på vider! :-)
May Lisbeth sa…
Hei på du:-)

Synd at dommeren gjorde så mye rart i går! Det var en del som ikke stemte. Blant annet lekingen i ringen.Fikk jo streng beskjed om at jeg ikke skulle leke så fælt i ringen (ei jeg kjenner, kalte det gult kort). Det er egentlig dumt, for Lara sin del. Noen hunder må dempes i ringen, mens andre må ha den ekstra motivasjonen. Lara må ha litt ekstra der. Kommer til å fortsette med det, jeg. :-)
Det ble delt ut både kult og rødt kort for berøring på hund i eliten, så det var mye rart.Nyt helga nå og kom deg ut i Lp-konkurranse igjen. Dere får opprykket neste gang. :-)

Populære innlegg