Løpetid og sykdom

Her i huset har det vært rimelig hektisk en stund nå.. Pia har hatt løpetid nå, og det har ikke gått ubemerket hen. Ikke med en stor, svart hannhund i hus. Pondus har virkelig fått kjørt seg siden desember til nå. Først hadde Lara et laaaaaaaangt løp, der det tok veldig lang tid før hun i det hele tatt kom i løp. Bare to uker etter var det Pia sin tur. Hun kom liksom så plutselig i løp uten noen som helst antydning til at hun var på tur.

Nå er det heldigvis over for denne gang, sånn at Pondus kan få fred. Han blir jo helt tullete, stakkars. Vi sier heller ikke nei til litt ro i heimen, slik at alle tre hundene kan være sammen i stua igjen. Det var stor gjennsyns-glede på gulvet her da de fikk være sammen, alle tre. De stelte hverandre i lang tid og hadde en hel samtale på gulvet her..

Men, i samme slengen har jeg blitt syk og har ikke mulighet til å stimulere dyrene på noen som helst måte.. De blir litt stillesittende til jeg blir frisk igjen. Det nytter ikke å spørre Rune heller, for han har fått kink i ryggen... Typisk når jeg blir invalid at han også blir det!
Av alle ting, har jeg fått streptokokker i øret! Jeg har vært ekstremt syk, og satt helt ut av smerte. Det finnes ingenting som kan måles med de smertene jeg har hatt i forbindelse med dette. Og da inkluderer jeg den gangen jeg ble påkjørt med bil og den gangen jeg brakk beinet på fotballbanen! Heldigvis kjennes det ut som de nå er på retur, etter å ha funnet riktig antibiotika og høyeste dose på 4 gram pr dag i 10 dager.. Man blir faktisk vanvittig sliten av så mye antibiotika i kroppen. I tillegg til smertene og svimmelheten, er utholdenheten rett og slett elendig.

Når jeg blir frisk og kommer meg på beina igjen, blir det både spark- og skiturer på hundene. I tillegg skal jeg trene målrettet både med Lara og Pia, slik at vi kanskje kan stille i lydighet framover, alle tre. Det blir spennende og utfordrende å trene to hunder samtidig!

Kommentarer

Populære innlegg