Bronsemerkekurs

I går begynte Lara og jeg på bronsjemerkekurs. Vi har masse bra å jobbe på, men trenger noen gode tips til hvordan vi kan forbedre oss. Instruktøren vår er Anne-Line E. Larsen. Hun går rundt med en klikker som hun klikker i hver gang hun mener vi bør belønne hundene våre :-) Veldig smart - litt opplæring av hunde-eiere er heller ikke dumt!
I går var det veldig gøy å trene, spesielt fordi Lara også jobbet godt. Hun er veldig flink når hun er konsentrert, og nå har jeg tro på at vi skal klare det! Det er jo kun min feil at hun faller ut på lineføring/fri-ved-fot. Jeg går for lange distanser uten belønning, og det er jo veldig kjedelig for en hund som har dilla på kong!! :-) hehe..

Rune er også godt inne i kurset sitt med Nicko. Det er visst også gøy, for Nicko er kjempeflink. Han responderer bra på treningen, og har allerede lært seg "på plass". Han svinser inntil Rune og setter seg kjempefint! Ellers er han en liten bøllefant, som elsker å bølle med Pia. De to har blitt bestevenner og leker masse hele dagen. Lara prøver han alt han kan å erte opp, men hun ignorerer han fullstendig. Det fører til at han begynner å bjeffe, og henger seg opp.. Så her har vi litt å jobbe med. Men, det blir bedre og bedre, så til slutt er det nok helt borte. Ellers har han slått seg til ro i flokken sin, og er en flott gutt med masse energi. Det er tydelig at han har behov for aktivitet i hverdagen :-)

Pia må vente litt, for det er ikke noe kurs som passer for oss om dagen. Vi er på miljøtrening og koser oss med det. Hun begynner også å bli veldig flink, og jeg har enorm kontakt med henne. Hun elsker godbiter og kos, så det er belønning nok for henne. Vi jobber med leking, men det sitter litt langt inne. Det kommer nok av at jeg begynte så sent med henne, så det kommer nok etter hvert. Kanskje vi kan prøve å starte lydighet til våren/sommeren 2011. Det hadde vært gøy!

Kommentarer

Populære innlegg