Trening 09.08.11


I dag har jeg og hundene brukt 2 timer på treningsbanen til Land Hundeklubb. Vi har storkost oss! Det ble litt lydighetstrening, mens Nicko i tillegg fikk et par 50 meters spor. Han er fortsatt veldig fersk, og må bli litt mer glad i det han leter etter, før jeg kan begynne å gjøre det vanskelig for ham. Før vi gikk spor, lekte vi opp litt interesse inne på banen. Nicko har ikke vært vant til å leke, så det har tatt tid bare å få han interessert i lek. Men, det begynner å løsne, og sammen med det beste han vet - spor - så skal vi nok få opp interessen enda mer! Han har så mye motor, så det er gøy å jobbe med han. Men, det krever litt ekstra av meg og Rune for å få til lekingen :-)

Pia har blitt så flink i lydighetsøvelsene! Jeg er mektig imponert over henne. I dag har vi trent litt på fri-ved-fot, litt på stå-momentet og ganske mye på dekk-bli. Hun hater nemlig at jeg går fra henne (eller at godbiten kommer for langt unna .. hehe.. ) Det har vært veldig vanskelig å få lov til å gå bak henne på dekk, men i dag fikk jeg lov uten at hun flyttet potene! :-) Det er store framskritt! Stå-momentet trener jeg med å kaste godbiter over hodet hennes. Det funker på henne! Ganske annerledes enn jeg gjør det med Lara. Man lærer mye av å trene flere hunder!

Lara fikk en del fri-ved-foten og hopp-over-hinder i dag. Hun har funnet ut at hun ikke gidder hoppe over hinderet lenger.. Det er jo sååå slitsomt! Ser det på hele henne når jeg setter henne i utgangsposisjon at hun ikke har tenkt å hoppe. Men, vi fikk da litt framgang i dag, så da er det bare å fortsette. Nå gjelder det bare å finne en metode som funker bra.

Her er noen bilder av "barna" under trening - jeg har lekt fotograf samtidig som jeg har trent dem. Det var ikke like lett!

Man blir så tørst av å trene..

Jeg tok den!! Juhuu!!

Snur hodet, så det ikke blinker så..

Dette er så gøy!!

Jeg kan å sitte pent, jeg!

Se mamma, jeg ligger, jeg!

Hmm.. Lurer på om jeg finner noe her..

Det er ganske kult å leke, faktisk!

Byner å bli sliten, jeg..

Kommentarer

Populære innlegg