Landvalpen 2012

I dag har vi hatt en super dag på Dokka med Land Hundeklubb. Lara og Pia har gått lydighet klasse 1, mens Rune og Nicko deltok i Matchshow. Jeg er imponert over Pia som debuterte i lydighetsringen i dag. Hun hadde en fantastisk lineføring og fikk hele 9 poeng på den! Inkalling og hopp-over-hinder gikk også strålende! Nå mangler vi bare å trene helhet. Hun er ikke noe glad i at jeg går fra henne på fellesdekk - da blir hun ganske utrygg. Dessuten skjønner hun ikke poenget med at folk absolutt skal stikke fingrene i kjeften på henne! :)

Lara var rett og slett ikke på nett i dag, men den dårligste poengsummen i dag var 7, og det er jeg fornøyd med. Spesielt med tanke på at hun har behov for å aklimatisere seg før hun skal i ringen. Det rakk vi jo ikke i dag, når jeg måtte være skriver på lydigheten samtidig som jeg skulle gå med to hunder.. Derfor er jeg fornøyd med resultatet. Når det er sagt, kan jeg ikke klage uansett, siden vi ikke har trent på VELDIG lenge!

Resultatene kommer her:

Pia:
NrØvelseKarakterKoeffisientPoeng
1Visning av tenner616
2Fellesdekk, 2 min030
3Lineføring9327
5Dekk fra holdt7214
6Innkalling fra sitt9218
7Stå under marsj020
8Fritt hopp over hinder8216
8Kontroll over hund på avstand    7,5215
9Helhetsinntrykk9327
Resultat123 poeng totalt

Lara:

NrØvelseKarakterKoeffisientPoeng
1Visning av tenner10110
2Fellesdekk, 2 min9327
3Lineføring7321
5Dekk fra holdt8,5217
6Innkalling fra sitt7,5215
7Stå under marsj8,5217
8Fritt hopp over hinder8216
8Kontroll over hund på avstand    9218
9Helhetsinntrykk9327
Resultat168 poeng totalt

Vi er veldig fornøyde, spesielt med tanke på treningen som er lagt ned.. Poenget er at vi hadde en veldig fin dag med mange bra hundemennesker! Og strødd rundt i stua ligger det nå 3 hunder og 3 voksne og sløver.. Alle slitne og fornøyde med dagen!

Kommentarer

Populære innlegg