Hyttetur til Jaktslottet på Gålå.

Først av alt: Noe har skjedd med utseendet på bloggen min!! Det ser ut til at jeg må lage nytt design på den.. Akkurat nå har jeg ikke tid til det, så den får være sånn en stund til.

I helga var vi på Jaktslottet på hyttetur sammen med Land Hundeklubb. Dette er virkelig en flott plass! På tunet er det tre hytter, slottet, vaktmesterhytta og simastua. Vi fikk bo i vaktmesterhytta. Enda bedre var uteplassen! En kjempestor plass der hundene virkelig kunne strekke ut og boltre seg.
Vi kom veldig sent fredag kveld, og da hadde Marit og Ingunn vært så snille og fyrt opp i hytta vår. Der var det godt og varmt da vi kom. Tusen takk, snille dere! De kjempet med store beist (les:døde flaggermus) for at vi etterdilterne skulle få det behagelig når vi kom.

Pia har fått sosialisert seg masse på turen. Hun er ganske omgjengelig, selv om hun lager mye lyd. Når det er litt skummelt, så må vi jo bjeffe. Men, etter hvert roet hun seg og lekte godt med både Tormod, Balder, Gry, Bridie, Mocca og Emo(tror jeg?). Husker ikke om det var flere i klynga med hunder :) På lørdagen gikk vi en fin tur til Øyangen der Pia fikk løpe fritt sammen med de nevnte hundene. Ved vannet badet de, alle sammen - vel Pia vasset jo - prinsesser bader ikke! Marit og Mari tok masse fine bilder:












Nicko fikk også hilse på noen andre tisper. Men, det var både ekkelt og skummelt. Mocca synes ikke at Nicko er grei, så hun gjemte seg bak mor og knurret. Det er første gang Nicko har blitt sluppet sammen med andre enn Pia og Lara. Tusen takk til Marit og Astri som lot han få hilse på deres hunder! Det setter jeg stor pris på. Jeg håper vi kan gjøre det flere ganger. Han fant i alle fall fort ut at det var best å holde litt avstand til disse damene. De blir jo så hissige når man skal lukte dem i rompa! :-)


Lara fikk være med på topptur på søndagen, og la seg i selen(bokstavelig talt) for å dra mor først opp på toppen. Vi kom ikke først til toppen, men siden hun elsker å trekke, fikk hun lov til det. De andre hundene løp løs rundt henne, og selv om hun gjerne skulle vært med, ville jeg ikke slippe henne. Jeg er ikke trygg på hvordan hun oppfører seg mot andre tisper. Det hadde sikkert godt bra, men det får vi prøve i litt mer kontrollerte former. Mari og Marit tok masse fine bilder av jenta mi fra turen.



På toppturen måtte vi jo også samle et par geocacher. Her er et bilde av mafiaen:



Ellers fikk jo alle mine løpe sammen og Lara fikk leke med kong sammen med Marie. Det er gøy å se hvor flink Marie er med både Lara og sine egne hunder. Og Lara elsker kong, så Marie ble fort veldig populær!



Vi 2-beinte koste oss masse også. Det ble masse hyggelig hundeprat, godis og mat. Jeg er egentlig litt trist for at jeg ikke fikk se Lars som Chubby Bunny, men sånn er det når Sondre måtte hoppe i seng. Det er så moro å se hvordan vi alle tilpasser oss hverandre i forhold til dyrene og metodene vi bruker. Vi er jo alle forskjellige, og bruker mange forskjellige metoder på hundene våre. Det viktigste er at vi har fine hunder, alle sammen! Takk for en flott tur!




Kommentarer

Populære innlegg