Du verden - her skjer det ting..

Nå er det jammen lenge siden denne siden ble oppdatert. Men, så har jeg ikke hatt tid til å sette meg ned for å skrive noe på lenge heller. Hjemme er vi i full gang med oppussing, og snart står overtakelse av nytt hus for tur. Det skal bli deilig å flytte! Der kan hundene løpe fritt på en stor gårdsplass med gjerde rundt, og roen kan senke seg for oss mennesker.. Vi flytter nemlig ut på landet, og det skal bli så deilig å komme unna alt stresset tettstedene fører med seg!

Lara er i fullt løp nå. Hun fikk omsider sin første løpetid for 2 uker siden, og nå har hun endelig nådd toppen! Det må bety at hun snart er ferdig.. Jeg håper det, for Pondus er helt gal og yr. Stakkars hormonklumpen! Han klarer ikke å roe seg ned, og er så sliten, stakkars.. (det er jo hun også, da)

I tillegg har vi fått en liten blondine i hus. Hun heter Pia og er en 9 uker gammel hoffedame. Hun er skjønn! Jeg skal legge ut bilder så fort jeg får tid! Det er en selvstendig og tøff dame vi har fått i hus, ja. Hun er ikke redd noenting, og utforsker det meste på egenhånd. Maken til freidig dame skal man lete lenge etter.. Lara er også det, men hun holdt seg nærmere meg da vi var ute. Pia bare durer avgårde og bryr seg ikke noe om hvor jeg er. Hehe..
Det er Andrè sin hund, da. Han skal trene lydighet og agility med henne. Jeg tror han gleder seg til hun blir litt større, for da er hun liksom mer "håndterbar". Men, han er flink og tar godt vare på "lillenøa". De har fått et kjempegodt forhold. Hun ligger i fanget hans og koser så fort hun får en sjanse :-)

Trening har det ikke vært mye av disse to ukene. Men, det er mest fordi Lara ikke er "tilstede". Jeg får nesten ikke kontakt med henne, så det har bare blitt helt enkle øvelser for å holde det litt ved like. Men, det går såååå tregt - som om hun satt fast i sirup.. Det kommer nok når hun blir seg selv igjen.
Vi har nemlig begynt på apellmerke-kurs, og skal helgen 1. juni på et kurs i konkurranselydighet. Mulig vi lærer et og annet..

Redningshund-arbeidet går også veldig bra nå. Vi har trent en del rundering, og prinsippet begynner å falle på plass. Hun må fortsatt ha lyd fra figurant, men nå er hun rask ut for å finne, hente løsbitt og komme direkte inn til meg. Påvisningen kan nok forsterkes en del mer, tenker jeg.
Når det gjelder spor, må vi begynne helt fra start igjen. Der har vi vært alt for sløve, så der må vi nok gjøre en innsats.

Kommentarer

Populære innlegg