Oppdatering på treningsfronten..

Det har blitt litt lite oppdatering av treningsframgangen vår her den siste tiden. Jeg har vel ikke noe å skylde på egentlig, bortsett fra latskap..





Men, det har skjedd en del. Lara og jeg trener aktivt med Norske Redningshunder, og nå begynner runderingen å ta form. Til nå har vi jobbet med å finne figurant med lydpåvirkning, men i dag tenkte jeg at vi skulle prøve uten påvirkning - og det gikk strålende! Vi har kommet et steg videre! Hun begynner å bli veldig flink, synes jeg da! Nå sitter stort sett hele rekka, raskt ut for å finne, rask inn med bitt, litt tregere ut på påvisning, men mye bedre enn før. Jeg tror vi må få litt fart på figurantene uti der :-) Sånn at det blir så gøy å påvise at hun løper direkte ut dit igjen.





På lydighetsfronten har vi også gjort store framskritt - endelig er første løpetid over, og det virker som om hodet har roet seg litt. Det koker ikke riktig så fort, og Lara er mer tålmodig. Hun er fortsatt ikke så gammel, så vi jobber jevnt og trutt framover. Vi har det ikke veldig travelt, og tar tiden til hjelp. For øyeblikket går vi på et appellprøve-kurs der vi forsterker det vi allerede kan. I tillegg skal vi på konkurranselydighets-kurs i Sandefjord til helga. Det blir spennende! Kanskje er vi klare til å debutere i klasse I til høsten??





Ellers har vi jo både Pondus og Pia i hundeflokken. Pondus har blitt en glad hund, og det er godt å se! Han var så trist da han kom til oss, men nå har han halen snart på toppen av hodet:-) Øynene stråler også, så jeg er sikker på at vi har gjort noe riktig :-)


Pia er en sta og veldig dominant dame.. Vi kommer ikke til å legge oss veldig mye mellom når Lara og Pondus setter henne på plass. Hun er en liten veps og kan ofte være en håndfull. Men, hun er snill og god, og har et veldig stødig gemytt! Jeg tror hun kan bli en god arbeidshund, og Andrè skal nok få prøvd seg litt med den dama!




Her er et bilde av Pia:

Kommentarer

Populære innlegg