Ut på tur, aldri sur!

Det stemmer i alle fall for de to hoffedamene her i huset! Vi gikk en laaaaang tur i dag på over 2 og en halv time, men da vi kom hjem igjen, var det i alle fall ingen hoffer som var slitne. Bare mor... Naturen her i Snertindal er bare helt fantastisk, og i dag var det nydelig vintervær med 12 minusgrader og masse hvit snø. Både mor og hunder koste seg hele veien.

Jeg jobber med å holde Lara i sjakk når vi går tur. Hun har nok vært trekkhund i sitt tidligere liv, så jeg jobber virkelig med å få henne rolig på turene våre. Lara legger seg i selen og drar til pusten piper, selv om vi har vært gjennom prosedyren hver gang vi går tur.. Det tar noen minutter før hun roer seg ned. Men, jeg må si hun har blitt mye bedre!
Pia er bare en drøm. Hun er hovawart, hun også, men med mye mildere temperament og gemytt. Når vi er på tur, er det lite hun drar i båndet. Det har vært helt naturlig fra dag en, det!

Pondus måtte dessverre bli hjemme sammen med gubben i dag, for han hadde feber og influensa. Jeg skal prøve å få gått turer med alle tre når jeg har juleferie! Jeg skal nemlig ha fri fra uke 51, og da skal jeg definitivt bruke litt tid på hundene mine!

Kommentarer

Populære innlegg