Morgentur..

Jeg har bestemt meg for å gå tur med alle hundene på morgenen, så nå står jeg opp klokka seks for å gå en liten runde med hver av dem. Siden jeg ønsker å gi dem en unik tur hver, går jeg tre turer! - det er fin trim altså! Og hundene er så fornøyde!

Pia er en sann sporhund. I dag oppdaget hun spor av et eller annet dyr og satte avgårde med nesa i bakken. Jeg tror at hvis jeg hadde sagt hun fikk lov å gå, hadde hun funnet dyret.. Kanskje hun kan bli med Rune på jakt? Det hadde vært noe, det.. En hovawart som jakthund!
Lara er fortsatt på tur mot løp, men det har tatt lang tid denne gangen. Er spent på når hun er på topp, for hun blir litt "rar" i hodet av alle hormonene. Når hun er på tur, markerer hun i alle fall voldsomt, så det kan da ikke være langt unna?

Pondus har blitt en utrolig fin gutt. Han er snill og forsiktig, men fortsatt veldig valpete. Jeg er så glad for at vi fikk lov å ha han - jeg skjønner ikke at han noen gang kan ha vært farlig. Mistolket, ja, men ikke farlig! Han er en skikkelig godgutt, og tolererer alt tispene gjør. Rolig og fin, er han!
Men, han er vår beskytter - jeg tror ikke noen skal prøve å gjøre oss vondt. Han har oppnevnt seg selv som vokter av gård og grunn.

Tirsdager og onsdager skal framover gå til hundetrening. Jeg gleder meg til å kunne dra på trening og ikke bare trene på gårdsplassen her. Møte andre og få tips og råd.
Jeg har foreløpig måttet bite i det sure eplet og avslutte redningshund-treningen. Den tar alt for mye tid med full familie og stilling som daglig leder. Så nå får vi konsentrere oss om lydighet, så får redningshundarbeid komme ved en senere anledning.

Kommentarer

Populære innlegg