Funksjonsanalyse og Kurs i spesialsøk som aktivisering

Denne helga har vært helt super! På lørdag reiste vi fra Snertingdal klokka ni, og ankom Båstad i tolv-tiden. Pia skulle i ilden på funksjonsanalyse. Jeg var jo litt spent, for Pia er ikke verdens tøffeste hund, men jeg var ganske sikker på at hun skulle klare det. Testen viste egentlig det jeg visste fra før. Her er noen bilder fra testen:

Jaktlyst og byttegripende:


Skumle personer som plutselig dukket opp i skogen:



Den ekle kjeledressen:


Figurer og kjelkefigurer i skogen:


Alt i alt synes jeg Pia gjorde en fin test. Hun er ikke den tøffeste, men det trenger hun ikke være heller. Jeg skal bruke henne til lydighet og litt bruks, så jeg har ikke behov for en skikkelig tøff hund. Pia er førervar og lett-trent. For meg teller det mest. Men, tøff på skudd er hun! Der fikk hun nemlig 5, som betyr: "Skuddfast. Helt uberørt eller små oppmerksomhetssignaler"  - det er kjekt når gubben er skytter :-)

I går var Lara og jeg på kurs i spesialsøk som aktivisering. Dessverre hadde jeg dobbeltbooket, slik at vi gikk glipp av første dag. Men, Lara har noe grunnleggende inne fra før, så hun skjønte fort hva hun skulle gjøre. Vi lærte masse nyttige tips til hvordan vi kan trene mer på detaljerte søk etter for eksempel te, tobakk, gass osv. Skikkelig gøy var det! Her fikk jeg dessverre ikke tatt noen bilder, men håper at Marit fikk tatt masse fine bilder som jeg eventuelt kan spørre om å få eller få kjøpt senere. Totalt sett har vi hatt en super hundehelg! 

Og på toppen av det hele lærte Sondre seg å sykle uten støttehjul!! Han er en stolt liten gutt her! Og mamma er super stolt av gutten sin!

Kommentarer

Ho-hooo! :-)
Så flink du er til å blogge. :-)
Gratulerer så mye med FA-prøven. Ei tøff løype å gå det.
May Lisbeth sa…
Hei hei!
Tusen takk, Anne-Line! :-)

Løypa er rimelig tøff, ja.. Men, jeg synes hun klarte seg bra likevel. Jeg var litt spent på det, for hun er ikke den tøffeste i flokken. Hun taklet alt på strak arm, hun :-)

Populære innlegg