Lydighet sammen med venner på NKK Hamar

Lørdag reiste en trøtt, men blid gjeng til Vikingskipet på Hamar for å gå lydighet klasse 1. To ekvipasjer fra Land Hundeklubb skulle i ilden - Ingunn og Thormod, og Lara og jeg. Vi kom tidlig til skipet, og fikk en fin plass på siden av lydighetsringen. Nervene var i høyspenn hos meg, så jeg måtte gå noen runder for at ikke Lara skulle merke at jeg var helt skjelven.. Da vi lå i fellesdekk, skalv jeg som et aspeløv på andre siden av ringen. Det merket heldigvis ikke Lara, og lå så fint! Jeg var litt spent, for hun ble lagt ved siden av en liten hund, og det liker hun ikke så godt. Men, hun lå kjempefint gjennom hele dekken!

Med tanke på at Lara snart går i løp (litt hormonell, ja..), så er jeg veldig fornøyd med den oppmerksomheten jeg fikk. Hele programmet gikk kjempebra, bortsett fra at hun satt igjen litt på starten av dekk-fra-holdt, stoppet fint, men fikk en godlukt i nesa, og måtte snu litt på seg under stå'en på stå-under-marsj. Helt til vi kom til kontroll-over-hund-på-avstand. Da gadd hun ikke mer! Hun var opptatt av noe på sidelinja, og hadde ikke fokus på meg i det hele tatt. Til slutt fikk jeg kontakt, så hun la seg på dekk-kommando, men jeg måtte til med 3 sitt-kommandoer før hun gadd å sette seg opp igjen.. Det var litt surt å få 0 på siste øvelse, og særlig på en øvelse hun hele tiden har vært stødig i! Men, sånn er det! Vikingskipet, hormonell hund og masse mennesker er vel ikke den mest optimale kombinasjonen. Vi får ta igjen opprykket senere! :-)

Jeg må skryte av hoppet, da!! De siste 2 stevnene før dette, har hun gått rundt hoppet. I går hadde hun god fart inn mot hoppet, et veldig luftig hopp over hinderet og helt grei innsitt. Der må vi nok jobbe litt for å få henne helt inn på plass, men jeg er likevel fornøyd med selve hoppet! Alt i alt er jeg veldig fornøyd med gjennomføringen!

Så må jeg bare nevne at jeg er utrolig glad for å høre til Land Hundeklubb! Før vi skulle gå, hadde det kommet en hel gjeng for å se på Ingunn og meg i ringen! Tusen tusen takk for at dere kom!

På toppen av det hele fikk jeg treffe en del av hoffefolket igjen også! Og det var veldig godt å se Annette og Scooby, Ellen, Chanti og Gnizt igjen! Jeg tror Lara syntes det var veldig stas å se mormor Ellen igjen også! Hun ble i alle fall overfalt av en stor, svart hovawart. Det var vel bare flaks at brillene fortsatt er hele?? Er det ikke godt å være så populær, Ellen?  :-)

Fotografen hadde litt dårlige forhold i hallen i går, kombinert med et vanvittig dårlig kamera.. Men, her er et par bilder av oss i ringen likevel:



På tur til å dekke i dekk-fra-holdt:

Innkalling-fra-sitt:

Hopp-over-hinder (det er Lara, ja..): 

Kommentarer

Ellen sa…
Jeg synes dere er kjempeflinke jeg May. Vikingskipet er ikke det enkleste stedet å gå. ;-) Med Lara da også litt hormonell, så skal du være veldig fornøyd med dagen. Det var utrolig hyggelig å treffe dere igjen. Og det varmer mitt hjerte helt utrolig når Lara blir så glad for å se meg. :-) PS. Brillene er like hele som de var før jeg kom til Vikingskipet. ;-)
May Lisbeth sa…
:-) Tusen takk, Ellen! Vi koser oss med treningen, og tar det som det kommer! :-) Jeg håper jeg snart får opprykket, for nå er jeg ganske lei klasse 1 øvelsene :-) - og det tror jeg Lara er også :)

Populære innlegg