Dagens trening..

Oj, oj.. Nå er det lenge siden vi har fått trent! Dagene går i ett, og tiden til å trene renner bort..

Men, i dag har vi i alle fall fått trent litt lineføring og sosialisering. En god tur i Raufoss sentrum med litt lydighetsøvelser ved kjøpesenteret er da ikke verst! Selvsagt burde vi gjort så mye mer, men på hjemmefronten har det skjedd så utrolig mye den siste tiden. Men, nå håper jeg det skal roe seg fram mot jul - og etter jul, da skal det være tid til May og hund, ja!

Nå har utstyret vårt kommet fra Norske Redningshunder også. Så på søndag - på siste trening før jul - skal vi stille opp med refleksvester! På Lara sin står det "elev" og på min står det "Norske Redningshunder", så nå ser vi skikkelig proffe ut! (nå mangler det bare å få trent også.....)

Helga den 30 november - 2 desember lot jeg Lara være hjemme, og så dro jeg til Nesbyen på kurs. Det var Grunnkurs (NRH), så nå har jeg fått blåbok, og har fått godkjent mitt første kurs på vei mot hundefører. Nå gjenstår bare del 2 og utmarsjen.. Julegaven i år blir kart og kompass :-)
Jeg ble helt bitt av entusiasmen til de som holdt kurset, og målene har blitt høyere. Men, hvor mye som er realistisk og klare, er uvisst ennå. Vi får i første omgang satse på ettersøkshund, så får vi bygge på med lavine, og kanskje, etterhvert ruinhund. Alt er mulig! Lara er i alle fall ikke redd hverken for mørke, snø eller vaklevorne greier, så det står i alle fall ikke på henne!
Kanskje vi greier det?

Jeg har også meldt oss på utstilling i Leto-hallen i romjula. Oppdretteren vår skal også dit! Det blir gøy! Jeg har jo verdens peneste hund, så hvis dommeren ikke skjønner det, er ikke det verken min eller Lara's feil:-)

I skrivende stund har hoffen min sluknet på gulvet, og stillheten har senket seg over heimen. En 8 måneder gammel hoffedame merkes når hun er våken.. :-)

Kommentarer

Populære innlegg