NRH-trening - juleavslutning

Det er neimen ikke lett å sjonglere jobb, familie og hundetrening, men i dag klarte vi å komme oss på trening! Og jammen har vi hatt det moro! Hjemme lå minstemann og pappa med omgangssyke, mens vi dro ut for å trene apportering og søk.

Treningen starter kl 10.00, og vi trener så lenge folk har lyst! I dag hadde vi kombinert trening og juleavslutning, så i pausa ble det gløgg og pepperkaker på menneskene, mens hundene dessverre måtte sitte igjen i bilene.. Men, sånn er det å være hund! Nå er jeg av den oppfatning at hundene bør få være med på mest mulig, men samtidig er det veldig fint å lære dem tålmodighet. Og det lærer de masse av under en NRH-trening. Alle hundene kan jo ikke være ute på en gang, så de må vente på tur. Og da leker mor figurant, og ligger i skogen, på snøen, inne i hus og i låver. Det er gøy å være figurant også, men ekstra morsomt er det å være hundefører. :-) Og i dag fikk vi trent ganske mye!

Første oppgave i dag, var å lære å komme til mor med apporten.. Den er nemlig så vanvittig morsom! Det er bare det at mor står og roper på meg med en kong i hånda. Og den er jo enda morsommere! Og mor blir så kjempeglad når jeg kommer til henne med apporten. Da leker hun og kaster kong, og vi har det kjempegøy! Mor ignorerer meg når jeg stikker av med apporten, så i dag fant jeg ut at jeg skulle komme til henne med den. Og da ble hun glad! Plutselig hadde hun 2 konger, og jeg fikk løpe etter dem. Jeg ble ganske sliten, faktisk..

Andre oppgave i dag var å finne et menneske inne i en gammel skole. Jeg skjønte ikke helt hva jeg skulle inni der først, men tror du ikke dette mennesket forsvant med apporten min! Da måtte jeg bare finne den igjen! Hun trodde hun hadde gjemt seg godt, men jeg fant henne jeg! Og da fikk jeg igjen apporten også. Den løp jeg raskt tilbake til mor med, for hun hadde nemlig disse kongene med seg! Og de er bare så morsomme (det har jeg visst sagt før..) Mor lekte med meg en stund, og så kom dette mennesket igjen og forsvant igjen med apporten. Og sånn holdt vi på noen ganger! Jeg fant henne hver gang, og jeg fikk lekt masse! - det har vært en kjempefin dag!

Lara ble kjempesliten i dag, for hun fikk mange nye inntrykk og et par veldig krevende oppgaver som hun løste utrolig bra! Jeg tror hun kan bli en flink redningshund med tiden. Mor har en lang vei og gå, og det har Lara også!

Til slutt et par bilder av den nydelige hunden min!

Kommentarer

Populære innlegg