Frolic er (ikke) godt! :-)

Jepp, så har mor begynt å spytte godbiter, da.. Jeg har vel egentlig ikke hatt så veldig lyst til å gå på den biten, men jeg krøp til korset på søndag. Og da oppdaget jeg at jeg burde begynt med det for lenge siden..
På søndag skulle vi nemlig prøve oss på øvelsene i apellprøven... Herregud, for en gjennomkjøring - vi klarte jo ingen av delene! Fri ved fot, apport, innkalling av fri hund og fellesdekk.. Joda, fellesdekk er Lara super på! Hun ligger rolig selv om andre hunder reiser seg og kommer. Innkalling av fri hund går greit, som regel, men hun er litt for selvstendig til at den sitter som den skal. Med litt trening, så kommer nok den! Vi har ikke trent veldig hardt på det.

Men, fri ved foten må vi jobbe masse med! Og etter apellen på søndag begynte mor og spytte godbiter. Det fungerte veldig bra! I kombinasjon med at jeg har sluttet å kreve at hun skal inn på plass, har jeg fått fri ved fot et skritt lenger! Det samme skjedde i dag også. Hun var så oppmerksom at det var en drøm da vi trente på veien utenfor huset i dag. Der er det masse lukter, og gule flekker over alt, men jeg fikk fokus folkens! Hun gadd ikke bry seg og hadde 100% fokus på meg! Vi avsluttet øvelsen relativt raskt da jeg så hvor flink hun var - vi ga oss på topp! :)

Etterpå trente vi litt hold fast, for det må vi få på plass. Og i dag satt den øvelsen også! Hun skjønte faktisk hva som var triggeren for å få godbit! Det er så gøy når det funker!!!

Som ekstra forsterker har jeg kong, og den leker vi med for å løse opp etter en solid gjennomgang. Når hun gjør det kjempebra, kommer kongen ekstra fort.

Nå ligger hun rett ut i gangen og snorker, så da er hun nok fornøyd:-)

Kommentarer

Unknown sa…
Hva med pølse i stedet??? Jeg bruker det de gangene jeg har gjort det, og det er mye bedre for meg og Khiva elsker det! Men kanskje du liker Frolic etterhvert...
May Lisbeth sa…
Hehe.. Joda, pølse er lurt det, men min hovawart liker faktisk frolic bedre.. Merkelig nok!!! Spør meg ikke hvorfor, men hun blir mer gira av det enn av pølse.. Så da får jeg bare spise frolic og se glad ut :-)

Populære innlegg