Lydighet

I det siste har vi trent litt mer lydighet sammen med NRH, og det gjør underverker. For øyeblikket trener vi generalisering og fokus på mor under øvelsen. Det tar litt tid før Lara er klar, men når hun først er det, og forsterkeren er god nok, da har jeg hennes fulle oppmerksomhet. Nå ligger hun og leker med kongen sin på gulvet, for det er det morsomste i hele verden! Jeg skal virkelig skru henne opp på den, for den er hun glad i. :-)

For øyeblikket trener vi på to ting: Fri ved fot og apport. I apporten er det deløvelsen å holde fast vi trener. Hun er litt løs i bittet, og tygger fælt på apporten. Så nå jobber vi med at hun skal holde den i ro. Så får de andre momentene komme etter hvert. De er hun egentlig ganske flink på - bortsett fra et par æresrunder før avlevering:-)
Fri ved fot har vi kun trent fokus og at hun sitter på plass. I dag trente vi litt mer ute på gårdsplassen, for hun hadde sinnsykt bra fokus i dag! Så da trente vi fri ved fot med "helt om". Og hun følger meg med øynene på ansiktet mitt. Jeg er kjempefornøyd!

På søndag skal vi til oppdretteren vår, og da skal vi trene lydighet sammen med henne. Hun er kjempeflink, så da får vi vel noen bra tips, tenker jeg:-) Da skal vi treffe mor Tira også. Lara er som snytt ut av nesa på henne.. hehe.. Vi gleder oss veldig!!!!!

Og på mandag får vi vite om Annie er drektig også. Da får vi vite om vi får en liten hoffevalp til i hus til sommeren! Ja, det blir fullt hus hos oss! Hund er gøy!!! Og tenk så fin plass hundene får når vi flytter ut på bygda!

Kommentarer

Populære innlegg