Laras første skitur!

Jeg vet det er litt tidlig å la Lara dra meg på ski, men jeg kunne ikke la være å ta henne med ut i løypa i går. Heldigvis klarer jeg å gå ganske fort selv, sånn at belastningen på Lara ikke blir alt for stor. Siden det var Laras første tur på ski - hun hadde ikke ski på beina, altså:-) - så var jeg veldig spent på hvordan det skulle gå. Jeg så for meg knall og fall, bånd viklet rundt hele kroppen og ski i alle retninger! Men, det gikk helt strålende! Hun er et naturtalent.. hehe.. Bortsett fra litt virring i starten, skjønte hun fort hvordan hun skulle gjøre det. Det var ikke mye dirigering fra min side, bare litt ros da hun var på riktig plass. Det var alt som skulle til før hun forstod hva hun skulle gjøre.
Og gjett om hun koste seg! Halen lå i en krøll på ryggen hele turen, og det så nesten ut som hun jublet innvendig! Jeg trodde hun skulle bli sliten, for vi gikk tross alt 6 km, og da løp hun i galopp stort sett hele veien. Der jeg kunne slapp jeg henne løs, sånn at belastningen ikke skulle bli for stor, og da stormløp hun hit og dit. Der det var spor, måtte hun spore litt og der det var busker og kratt måtte hun bare ut og snuse..
Dumme meg var jo redd for at hun skulle bli kjempesliten, men jeg tror ikke det går an å slite ut henne fysisk - det ser i alle fall ikke sånn ut..


Da vi kom hjem, var jo Pondus der, så da måtte hun bare leke litt med han også.. Sliten? Tror ikke det!

Kommentarer

Populære innlegg