Lydighet med Pia

Endelig har jeg fått kommet litt skikkelig i gang med Pia. Vi har jobbet en del med "på plass" nå, og jammen er hun kjapp i oppfattelsen. Hun er mye roligere enn Lara, og mer fokusert i øvelsen, så det er lettere å instruere henne. Og så er hun jo så vanvittig opptatt av godbiter, og vet at hun må se på meg for å få de.. Smart lita jente, er hun (vel, ikke så lita lenger..)

Til nå har vi trent på gulvet inne, for jeg ønsker å gjøre henne trygg på noen øvelser før jeg tar henne med ut. Kanskje jeg er litt sær, men jeg gjorde det samme med Lara, og det har fungert veldig bra. Når det blir for mye som skjer rundt, og øvelsene ikke sitter så godt, tar det mye lengre tid å lære dem inn. Vi gjør det konsentert på kjøkken/stuegulvet foreløpig. Pia tar øvelsene med en gang, så det er moro å trene henne. "Problemet" med henne er at godbitene er så veldig fristende, så innimellom flytter hun seg helt ut av posisjon for å komme litt nærmere.. hehe.. Men, det kommer med trening.
Hun har kommet så langt at hun faktisk kommer riktig inn på plass når jeg snur meg 180 grader. Og hun går ved siden av meg med blikk-kontakt.

Dekk-bli har vi også trent litt, og det begynner å sitte. Nå ligger hun i alle fall til jeg kommer tilbake. Før rakk jeg nesten ikke å dekke henne før hun var på beina igjen. Små skritt om gangen, så overrasker vi nok snart i lydighetsringen:-)

Er det forresten lov å ha to hunder i samme klasse?

Kommentarer

Populære innlegg