Skytterprinsesse..??

I dag har Lara fått være med på skytterstevne. Hun er forholdsvis enkel å ha med i større sammenkomster, så lenge alle holder seg litt unna. Men, er det noen som søker kontakt, må hun si fra og er en skikkelig vakthund - helt til hun får hilst på dem. Da hopper hun dem heller ned av glede.. Jeg tror innimellom at Lara egentlig bare skulle hatt to bein - i alle fall tror hun det selv. I dag møtte hun nok en hundevant person, og det trenger hun virkelig. Dette er ei dame som har hatt både flat og golden, og godt vant med aktive og sprelske hunder (ikke alle golden er det, men hennes er det.. ). Hun tok et godt tak i halsbåndet til Lara og ba henne om ikke å hoppe - det er så fint at noen tør å gjøre sånt! Lara hoppet ikke på henne etterpå. 

Og etterpå gikk hun og hentet golden-gutten sin, Balder, så de fikk hilse på hverandre. Så i dag har Lara fått trent litt sosialt, og det trenger hun. Jeg har alt for dårlig samvittighet for at vi ikke har trent nok i det siste! Jeg jobber med å få flere timer i døgnet - har lagt inn forespørsel om døgnet kan utvides med ca. 10 timer.. 

Til høsten er det konfirmasjon her, så det blir verken Hovawart spesial eller andre utstillinger/konkurranser før det. Det har vi verken råd eller tid til. Dessverre, for jeg har så innmari lyst til å dra på spesialen!!!!! Vi får bare ta igjen hundeaktivitetene etter konfirmasjon. Egentlig er jeg veldig fornøyd med at jeg har klart å starte i klasse 1 med Lara. Fra høsten av kommer fokuset på redningshund til å være større også, så får vi se om vi får noe strukturert ut av det vi kan!

Nå blir det snart to hunder å konkurrere med, og to hunder å ta med på utstilling. Det skal bli mer av det framover! Om ikke for å vinne, så skal jeg i alle fall stille jentene for sosialiseringens del. 

Kommentarer

Ellen sa…
Nå har du virkelig kommet godt i gang med trening skjønner jeg. Gleder meg til å se deg i ringen med både Lara og Pia. Og det gjelder både utstilling og lp. :)

Populære innlegg