Dogs4All lørdag og langtur søndag

Lørdag 28. november dro Pia og jeg til Dogs4All på Norges Varemesse på Lillestrøm! Der var det vanvittig mye folk, og ikke minst hunder. På messa var det opprettet stands for alle hunderasene, og 300 raser var representert der. Helt utrolig! Pia og jeg skulle stå på standen til Norsk Hovawart Klubb. Til å begynne med syntes Pia det ble veldig mange folk og ukjente hunder, så hun likte seg ikke så godt. Men, etter hvert ble hun varmere i trøya, og fikk masse klapp og kos av forbipasserende. Hun er jo så søt, og hennes gode vesen er lett å falle for - hun er en veldig god representant for rasen!
På toppen av det hele hadde en av hoffene som skulle gå raseparade, meldt avbud, så Pia fikk være med å gå i ringen! Hun oppførte seg bra, men for første gang i sitt liv, dro hun i båndet. Litt ubehagelig var det nok å ta den runden..
Til slutt hadde vi styremøte i NHK, og da var Pia så sliten at hun sovnet under bordet der vi satt. Det ble mange inntrykk på henne den dagen!

Lara har løpetid, så det var fullstendig uaktuelt å ha med henne på Dogs4All. Hun er ekstremt hormonell, og stresser seg lett opp. Jeg ville ikke at hun skulle få den påkjenningen nå mens hun er sånn. I stedet fikk hun gå langtur med mor alene på søndag. Da gikk vi en mil i -5 grader, og både Lara og jeg storkoste oss med det. Vi hadde rim i håret begge to da vi kom hjem. Det var en deilig tur, i deilig vær!
Jeg har lært Lara til å komme inn på høyre side, og "bli her". Den kommandoen begynner å sitte, så der det var nedoverbakke og glatt, kunne jeg faktisk gå normalt uten å bli dratt etter Lara ned bakken. Det kunne jo vært gøy det også, men jammen var det godt å kunne gå normalt. Jenta er ikke akkurat kjent for å gå med slakt bånd - det har vi jo ikke tid til.. So much to do - so little time.. :) Men, hun har blitt så mye flinkere - jeg tror jammen hun begynner å bli litt eldre i hodet..

Kommentarer

Populære innlegg