Juleutstilling i Letohallen

I går var Lara, Pia og jeg på utstilling i Letohallen. Det var årets juleutstilling som Norsk Doberman Klub arrangerer hvert år.
Dagen før hadde jentene en skikkelig spa-dag hos Øversveen Spa i Snertingdalen. De fikk potetrimming og pedikyr(eh.. dvs negleklipp) og et deilig bad med aloe vera. Jeg er ikke 100% sikker på at det falt i smak, men de ble utrolig fine etterpå..

Klokka åtte på morgenen reiste vi, etter å ha kokt kaffe, kuttet opp pølsebiter og laget niste. Vi var framme ved Letohallen ca ti. Jeg fikk pakket ut av bilen med to spinnville hoffer i høyre hånd, mens jeg desperat prøvde å få med meg sekken og buret i venstre. Det så sikker utrolig komisk ut med det tospannet foran og jeg hengende etter med sekk og et flagrende bur i alle retninger. Ja, ja - pyttsan! Jeg så meg rundt, og så flere som følte seg lettere stresset, så det var ingen som hadde tid til å se på meg. Da vi endelig kom inn, og hadde fått ålet oss forbi både store hunder og bittebitte små hunder (mat for mons..), fått satt opp teltet og stod og ventet på resten av gjengen, oppdaget jeg at jeg stod ved feil ring.. Jepp, helt riktig! Da var det bare å få hunden ut av buret, pakke ned buret med en hånd og vasse tilbake gjennom folkemengden.
Da jeg endelig fant riktig ring og fant meg en plass, kom Helga! Det var koselig at hun også hadde tatt seg turen på utstilling! Denne gangen hadde hun med seg sin lille valp, Dixie, som bare er helt skjønn. Hun er helt svart og har litt av de samme trekkene som Lara.
Det var godt å få pakket ut alle sakene sine og få tatt seg en kaffekopp.




Vi hadde det utrolig koselig! Jon og Hilde, Emil og Andrea kom også, og de hadde med seg søsteren til Hilde og ungene hennes. De er en herlig gjeng!
Det var godt å oppdage at Lara også har blitt tryggere med barn. Hun lot seg klappe og kose av alle småtrollene og så ut til å trives med det. Pia er jo en stor koseklump og elsker å være midtpunkt, så hun nøt oppmerksomheten. Hun måtte ligge i buret litt, og da jamret hun seg som en gal.. Så urettferdig!

Pia var første ut av mine to, og hun gjorde ikke skam på oss. Hun er jo så nydelig, og har et så vinnende vesen at alle bare må like henne. Hun gikk i klasse Unghund og der gikk hun sammen med søsteren sin Haley (Eir). Dommeren hadde litt vanskelig for å velge mellom dem, men til slutt bestemte han seg for Haley. Pia ble nr. 2 med kval 1! Nydelige jenta!


Lara har blitt stor og kraftig, og er en nydelig tispe. Hun gikk mot 3 andre hoffer. Det var spennende fra første stund. Å gå i ringen slik, er ikke det morsomste Lara vet, men hun var kjempeflink. Stilte seg opp og viste seg fra sin beste side. Nå har også jeg lært meg hvordan jeg skal få frem bevegelsene hennes - det er bare å løpe som en gal. Få opp masse fart, så kommer bevegelsene. Dommeren så lenge på henne, men bestemte seg til slutt for en SMT. Lara ble nr 2 med kval 1 og CK! Hun ble 3. beste tispe totalt. Jeg er så stolt av henne.


Dagen ble helt perfekt, med en kjempekoselig sammenkomst i verdens koseligste julehus! Der spiste vi pølser og koste oss, før kulda tvang meg til å dra. Jeg kunne ikke la hundene sitte i bilen alt for lenge. Det var -22 grader ute!
Neste utstilling blir forhåpentligvis 30/31. Januar. Da skal vi stille Pondus også. Det er basta bom! Han er så flott, så jeg er sikker på han kan få gode premieringer, bare vi får trent litt:-)

Kommentarer

Ellen sa…
Gratulerer så mye med flotte resultater på jentene dine. :-) Virkelig artig og du har fortjent dette. At de er pene visste vi jo, men det er jo greit at dommeren er enig også. hihi Riktig godt nytt år til dere alle i Snertingdalen.
Klem fra "mormor" Ellen :-)

Populære innlegg