To fluer i en smekk!

- Eller til og med 3 fluer i en smekk! Sondre hadde så utrolig lyst til å sykle i går, og rett bortenfor oss er det en stor, fin asfaltert plass. Der kunne han rase rundt på to-hjuls sykkelen sin med støttehjul. Og gjett om han sykler fort!

Racer'n!


Samtidig kom jeg på at jeg kunne ta med Pia og litt godbiter bort på plassen også. Hun trenger litt adspredelse og noe å bryne hodet på. Så mens Sondre syklet rundt og rundt, fikk jeg trent litt lydighet med Pia. I går trente vi lineføring og dekk-bli. Vi har ikke kommet stormlangt ennå, men vi blir gradvis bedre. Og i går gikk Pia helt perfekt på momentene i lineføringen. Jeg trente korte distanser for å få opp oppmerksomhet. Og hos henne er den på maks! Godbiter og kos er nok for henne - hun behøver ikke en leke som skal kastes i alle retninger eller dras i filler. Litt forskjell fra Lara, ja! :-)

Etterpå trente vi dekk-bli, og målet var å få henne til å ligge. Dette er noe av det verste Pia vet, så det var en prøvelse med Sondre syklende rundt og rundt både henne og meg. Han skulle jo også sykle bare rundt Pia mens hun lå der og syklet noen runder i ring rundt henne. Hun lå helt rolig!!! Det var veldig bra, synes jeg!
Nå er det verre med å ligge i ro mens jeg går rundt henne.. Da må hun snu seg etter meg og vri seg rundt. Er det noen som har gode tips til hvordan jeg får slutt på det, tas det i mot med takk! Jeg vet det er fordi godbiten er bak ryggen hennes, og den må vi jo følge med hele tiden! Tenk om den skulle bli borte!!
Hun ligger i alle fall pent mens godbiten er i front :-)

Jeg får vel ligge når mor har sagt det.. Hun har jo godbit, jo!

Kommer Sondre hit, tro?

Kommentarer

Populære innlegg