Ei lita lydighetsøkt ved Mjøsa

Dagene går så fort, spesielt når man har små barn i hus. Jeg er bestemor til to supre jenter, og de er hos meg i påvente av oppstart barnehageplass og skolestart. Det er så koselig å ha de på besøk, og hundene er fantastiske med dem. Jeg tror egentlig Grym har adoptert dem, for han er som en godmodig kosebamse og legger seg midt mellom leker og unger for å få være med :)

Lilly kommer med grisen sin (en lekegris) og byr den fram til både ettåringen(snart) og 6-åringen :)

Men, når vi har fri, så må vi også trene litt på ulike elementer. Denne dagen ble det en kort lydighetsøkt ved Mjøspromenaden på Gjøvik. Der er det masse forstyrrelser, og perfekt å trene lydighet. 

Vi trener alltid litt lineføring eller fri-ved-fot, så det fikk begge hundene. Etterpå trente jeg innkalling med Lilly, for hun har en tendens til å tyvstarte.. Hun vet jeg har noe godt i lommene, så da må hun forte seg litt før det blir tomt. Det blir det jo aldri, men det tror nok hun!

Innkalling - Lilly

Grym er ikke riktig så rask, der går det i litt mer bedagelig tempo. Mens Lilly gjør alt kjemperaskt, og lærer veldig fort, krever det mye mer å få til samme læring på Grym. Men, vi gir oss ikke! Det har nok mye med bagasjen han har i sekken. Grym kom til oss som 2-åring, som omplassering. Da er det alltid noe man ikke kjenner til i sekken, og det preger treningen veldig. I tillegg mister man valpeperioden der man kan få lagt inn ganske mye grunntrening og arbeidslyst. Men, vi fortsetter å jobbe på - jeg synes vi har kommet veldig langt ut fra det utgangspunktet vi hadde. 


Grym trener lineføring

Grym trener dekk-fra-holdt

Filmingen ble så som så. Det er ikke lett å trene og filme samtidig :) 



Kommentarer

Populære innlegg