Første NRH-trening etter jul..

I dag har vi vært på vår første lavinetrening. Det var utrolig morsomt! Da vi kom, holdt en del andre medlemmer av laget på å grave fine snøhuler som vi skulle gjemme oss i.

Lara har aldri trent lavine, så det var spennende å se om hun turde gå inn i snøhula av egen fri vilje.. Det var visst ikke noe problem! Hun sprang avgårde etter mannen som stjal kong'en hennes, og fant han igjen inne i snøhula. Jeg så bare hele hunden forsvant inn, og der ble hun! :-) Det var moro å leke inni der. Men, så fikk hun tak i kong'en, og da kommer eietrangen hennes fram. Den får vi bare ikke tilbake! Og jeg som hadde to kong'er fordi jeg var forberedt på det. Det hjalp ikke! Hun stakk avgårde med kong'en, så til slutt måtte figuranten krabbe tilbake inn i hula og rope på henne. Da glemte hun at hun holdt på å leke, og slapp kong'en slik at jeg kunne ta den. hehe.. Moro!

Til slutt fant vi ut at vi bare fikk koble henne på båndet etter påvisning slik at leken forble inni hula og null moro utenfor hula.. :-) Det fungerte veldig greit! Etterpå var hun stort sett snill jente :-)


Men, da vi skulle gi henne litt mer utfordring og begynne søket litt lenger unna, ble det litt for mange fristelser rundt henne. Det var jo flere hunder som holdt på med søk, og dit måtte hun jo for å undersøke. Så i dag har vi ødelagt for en annen hund også.. "Lille" rampejenta mi! Heldigvis tok de andre det veldig sporty, så skaden ble ikke så stor. Elleville Ella (en svart schafer) jaget henne bort fra søket sitt, og samtidig ropte jeg, så effekten ble ganske god. Bra timing! :-) Hun kom til mor i alle fall, og det er positivt!


Lara begynner også å komme litt over spøkelsesperioden sin, så nå er det ikke så vanskelig å møte mennesker og dyr lenger. Hun er bare i godt humør og sjeleglad hver gang hun får hilse på noen.


Men, dagen ble avsluttet i slalombakken da vi skulle hente Andrè. Det var veldig skummelt, for det kom jo noen mennesker med rare ting på beina. Og de kom fort, altså! Det taklet hun ikke så lett - da måtte hun bare si fra! Og helst skulle hun nok løpt etter dem også. Vi får nok venne henne til ski snart!

Ønsket er å få trent litt snørekjøring i vinter, men disse beltene er så dyre. Jeg må få råd til å kjøpe det! Og så tror jeg at jeg skal bruke de gamle skiene mine til å begynne med. Lara får nemlig opp ganske stor fart, og jeg tror ikke jeg klarer å stå på beina de første gangene.. Kunne nok blitt et morsomt show på sirkus, tror jeg! :-)


Men, nå ser vi bare fram mot søndag, og ny NRH-trening! Det er bare så utrolig gøy!!!!


Lara leker i snøen:

Kommentarer

Populære innlegg