Nye tider - håper jeg..

Har akkurat vært innom hjemmesiden til oppdretteren til mine hunder. Jeg sitter og gremmes over at jeg ikke var på utstilling i Bø, og at jeg ikke har fått gått konkurranse med Lara. Men, nå skal det bli andre boller! Jeg har jo verdens fineste hunder, så jeg må få kommet igang igjen! Det er vel sånn når man har vært borte lenge, da gruer man seg for å begynne på nytt. Og jo lengre tid det går, jo verre er det.. Jeg gruer meg, rett og slett! Men, det er bare å hoppe i det!!!
Lara er så på nett når vi trener - selv om det er sjelden om dagen. Nå har vi funnet fram igjen kong'en, og den er så morsom :-) Vi har trent litt på søk. Det vil si - jeg kaster kong'en ut i snøen i mørket, og hun leter den fram igjen. Hun er kjempeflink.
Lydighet går som fot i hose, og nå har vi lært inn å rygge. Så nå rygger hun ved fot. Men, finpussen mangler da. Når det gjelder hopp over hinder, er det noe hun ikke behøver kommando for å gjøre - ikke hjemme, i alle fall. Vi har nemlig ei grind mellom kjøkken og gang, og den hopper hun over hele tiden :-) Jeg har en følelse av at det skal gå greit å lære inn den biten..
Pia har lært seg gi labb - det er Andrè som har lært henne det. Hun er litt for glad i mat, så hun blir litt for fokusert på matbiten. Glemmer å gjøre triks.. Heheh.. Men, hun er kjempeflink, og jeg tror hun har store lavinehund-egenskaper. I alle fall når det kommer til å grave opp gjenstander i snøen. Flere ganger nå så har hun på eget initiativ begynt å grave i snøen - og det ser ikke ut som det er noe å lete etter der, men hun har nå i alle fall luktet det og går ivrig til verks. Til slutt står hun der stolt med en pinne, eller en isklump med gress inni eller noe som sikkert lukter veldig godt. Så det instinktet skal jeg utnytte litt.....

Pondus bruker sin nese på matrester.. Han er en notorisk mattyv, og vokter kjøkkenet med alle sanser - i alle fall nesa! Hvis han har mistanke om at det er noen matrester ute, finner du han med begge frambeina på benken og nesa i oppvask-kummen. Rune har jobbet litt med han ute nå, og han bare elsker oppmerksomhet. Pondus er en hund etter mat, så han er enkel å trene. Men, det er Rune sin jobb, så jeg holder fingrene av fatet der... :-) I alle fall nesten :-)

Jeg har fått meg ny jobb, og det skal bli godt. Avstanden til jobb blir mye mindre, så nå slipper jeg å bruke to timer på kjøring til og fra jobb. Selvsagt kommer jeg til å savne arbeidskollegaene mine enormt - jeg har jobbet sammen med dem i mange år. Men, jeg er også klar for nye utfordringer, og det får jeg nok en god del av i min nye jobb. Som en god bi-effekt, får jeg også mye mer tid til familie og hundetrening! Herlig!! Kanskje jeg kommer hjem før det er bekmørkt!! Hurra!

Kommentarer

Ellen sa…
Ja, nå er det bar å hoppe i det og komme igang igjen. :)Om ikke før, så blir det i hvert fall i Drammen. Høres i hvert fall ut som om du og hundene er motivert for nye utfordringer.
Masse lykke til i ny jobb.
Klem

Populære innlegg