Stell og trening

Siden min har fått nytt navn. Det ble litt feil å kalle siden "May og Lara...." når det i praksis er en side for alle tre hundene. Jeg prøver jo å fortelle litt om alle sammen :-)

På lørdag gikk vi en god og lang tur med Pondus, Lara og Pia. De storkoste seg på tur i det fine påskeværet. Sola skinte og været var godt og varmt. Hele familien hadde en knallfin tur! Pondus fikk hilse på en liten hanndachs også, og det gikk så fint. Pondus var helt rolig, og halen gikk som bare det. Han var imøtekommende og sosial - nesten litt overraskende, faktisk. Muligens er dette et tegn på at han begynner å bli voksen?

På søndag hadde jeg pelsstell dag for alle tre hundene. Alle tre fikk klippet både negler og potehår, og alle tre fikk kjemmet seg skikkelig. De har jo begynt å røyte nå, så det ligger omtrent igjen en halv hovawart på gulvet hver dag. 3 Hovawarter røyter rimelig mye.....

I dag har jeg trent Pia og Lara litt.
Pia er i startfasen, så vi trente oppmerksomhet og kontakt. Hun er kjempeflink, og veldig oppmerksom på godbitene :-) Hun er en smule ivrig, så vi skal begynne med klikker. Det har jeg ikke fått kjøpt meg - den jeg hadde har blitt borte.

Lara har fått jobbet opp igjen litt arbeidslyst. Siden plassen vi trente på var litt ukjent, var ikke oppmerksomheten 100%. Hun er litt var på nye omgivelser og det preger henne en del. Så vi får trene i mange forskjellige miljøer sånn at hun kan bli vant til at det kan skje når som helst og hvor som helst.
Men, på slutten av treninga begynte oppmerksomheten å komme. Jeg synes vi fikk til en grei økt. Nå jobbet vi litt med innkalling, men det gikk tregt i dag. Hun fikk litt mer fart etter hvert, men det var absolutt ikke optimalt.
Nå skal det sies at det er lenge siden vi har trent, så vi må bare komme i gang skikkelig for å få opp igjen intensiteten på treningene. Det kommer nok!

Kommentarer

Populære innlegg