Klarte ikke å dy meg..

Jeg måtte bare trene litt lydighet med Lara i kveld. Og gjett om hun var på nett!! Det gikk strålende - synes jeg da.. Nå er ikke jeg akkurat proff i lydighetsringen - jeg har ikke en gang debutert, men Lara er kjempeflink!

Visning av tenner gjør vi med jevne mellomrom, og det går helt fint.

1. Fellesdekk (i dag kun med en hund :-) ) - Lara lå 2 minutter uten å bevege seg

2. Lineføring - Litt uoppmerksom innimellom, men holder seg ved siden av meg. Må jobbe med å få kontinuerlig oppmerksomhet.

3. Fri ved foten - Trente kun lineføring i dag

4. Dekk fra holdt/dekk under marsj - ikke trent

5. Innkalling (fra sitt) - hun kommer raskt inn, men bruker litt lang tid på å komme rundt meg.

6. Stå under marsj - Jeg er ikke helt sikker på hvordan den utføres, så vi har foreløpig brukt line. Er vel egentlig fri ved fot. Når jeg gir kommando "stå" må jeg fortsatt bruke armen for å stanse henne. Men, jeg tror at vi med litt øvelse får den kommandoen på plass ganske fort.

7. Fritt hopp over hinder - ikke trent. Må få enten laget eller kjøpt et hinder....

Jeg tror kanskje vi snart er klare for å debutere. Nå trenger vi bare å få inn programmet i sin helhet uten godbiter og lokkemidler, så blir det veldig bra :-)

Kommentarer

Populære innlegg