Uoffisiell lydighet..

I går gikk Lara og jeg vårt første stevne for året. Det var Land Hundeklubb som arrangerte et uoffisielt stevne, så vi meldte oss på bare for gøy! Og gøy ble det - i alle fall for de som satt rundt og så på. Min "lydige" hoffe var ikke på nett i det hele tatt, og fant ut at "dette gidder jeg bare ikke!".
Lineføring har ikke vært vår sterke side noen gang, men i går måtte jeg vel nærmest dra henne rundt banen.. Så vi fikk 0 på den øvelsen. Heldigvis klarte vi å samle oss såpass at vi klarte en 5'er på fri ved fot.
Ellers så må vi nok jobbe hardt med innkalling, siden de som satt bak banen (Rune og Sondre), var mye mer spennende enn meg.. Stå er heller ikke godt nok jobbet inn, så hun diltet nå etter meg etter kommando.

Dommeren prøvde å trøste og sa at det var mye bra på gang her! Det vet jeg jo, så dette tar vi ikke alt for tungt! Vi kommer sterkere tilbake, og skal klare en poengsum over 100 i alle fall! :-)
Lara var egentlig fornøyd, hun, for hun fikk jo griseøre og tann-pinnsvin i premie!

Pondus og Pia fikk også sosialisert seg litt, så i går var hele gjengen daffe og slitne. De lå rett ut i hele går! Det er ikke ofte, altså!

Stakkars Pondus har dratt på seg bronkitt, så nå skal han få tablettkur i 3 uker framover. Jentene har stusset og stelt fælt med han i det siste, og øynene har ikke vært gode. Vi har prøvd 2 kurer med øyedråper, men syntes ikke det hjalp i det hele tatt. Rune var hos dyrlegen med han i dag, og da fikk vi endelig konstatert bronkitt! Kanskje han endelig blir bedre!!!! Vi så jo at han ikke ble bedre av øyedråper, og konkluderte med at det måtte være noe som lå bakenfor. Veslegutten får få litt ekstra stell i en liten periode framover, da :-)

Kommentarer

Populære innlegg