Yeahhhhh!!! Dette var gøy!

Det var med spenning i magen jeg pakket og puttet Lara i bilen i dag. Vi skulle på redningshund-trening for første gang på lenge.. Jeg husker ikke en gang sist vi var på trening. Men, etter FA-testen har jeg blitt mer og mer sikker på at dette er det både Lara og jeg vil. Hun var veldig tent under hele testen, og etter testen fikk jeg beskjed om at hvis hun ikke ble redningshund, så var det ikke hennes feil!
Jeg har savnet dagene i skogen med flinke hunder og gode hundeførere. Det er så gøy å se samarbeidet mellom hund og fører! Og de jeg startet sammen med, er jo snart godkjente ekvipasjer! Tøft! Etter å ha vært figurant for både Schnappi, Tango og Diesel, var det endelig vår tur.

Lara viste seg fra sin beste side i dag. Hun var skikkelig tent og jobbet veldig godt fra første utsending. Vi jobbet med skjulte figuranter, men med lyd akkurat i det hun fikk kommando fra meg. På første utsending, måtte jeg ta henne inn igjen, men da hun skjønte hva hun skulle, forsvant hun ut i skogen. Der fant hun Bjarne.. Hun kom rett inn på påvisning, avleverte og påviste. Der fikk hun masse lek og kos! Det er stas! På andre siden av midtlinja lå Åsne-Marit. Jammen fant hun ikke henne også!
Nå er jeg litt usikker på hvor mange ganger jeg sendte henne ut, men tror det ble 8 til sammen. Hun tøyset litt på to av dem - på den ene slapp hun bittet uti skogen, og på den andre måtte hun bare så på do.. Da ble hun til slutt sittende med bittet i munnen. Så kanskje litt dum ut da! :-)
På et av slagene kom hun inn uten bitt, og da fortalte Bjarne at hun hadde forsøkt å få tak i fastbittet. Kanskje vi er på tur til å ta runderingen et skritt videre? Da har hun jo skjønt hva den greia rundt halsen er..

Jeg er i alle fall veldig stolt av henne, for dette har vi ikke trent på veldig lenge! Jenta kan kunstene sine fortsatt! Nå er det bare å jobbe litt mer strukturert framover, så sitter det! Jeg skal også jobbe for å få ferdig grunnkurset, slik at vi kan bli godkjente etter hvert! Dette var rett og slett sinnsykt gøy!

Kommentarer

Populære innlegg