Vi har det så gøy om dagen!!

Endelig har vi fått inn et mønster på hundetrening! Tirsdager er Pia og Pondus sin dag, og torsdager er Lara sin dag. Pia og Pondus stiller på miljøtrening hver tirsdag. Vel, nå på tirsdag var det bare Pondus som var der, for jeg måtte hjelpe Andrè med eksamensforberedelser. Pondus hadde vist alle at han har ukjente talenter som agility-hund! Litt engstelig i starten, men siden far sa han skulle gå på bom, så gjorde han det.. Og tunnel var visst vanvittig gøy! Og han stråler om dagen - det er så godt å se!

Torsdag var det Lara sin tur på lydighet. :-) Jeg må jo le litt, for når vi entrer banen, så henger jeg stort sett etter bakerst i båndet. Lara drar jo så fælt, og er så ivrig at jeg sliter med å holde henne igjen. Det første vi skulle gjøre på trening, var en felles dekk. Se for dere Lara lengst fram i båndet med full tyngde framover og meg bakerst i båndet med full tyngde bakover.. Det var nok ingen som trodde at hun skulle ligge 2 minutter i fellesdekk når vi kom inn på banen. Men, det gjorde hun! Med masse forstyrrelser!
Sondre var nestsjef på treninga, sammen med Rita. Han hadde hatt det gøy, ja! Jeg tror han er en framtidig hundedressør!
På torsdag trente vi litt på "STÅ" momentet. Og endelig lærte jeg en metode som fungerer! Nå kan det hende vi får inn en bråstopp! :-)
Neste gang har jeg tenkt å se om vi klarer hele programmet. Men, med belønning etter hver øvelse! Jeg er nemlig litt usikker på hva jeg bør trene mest på, og da tror jeg det er en grei måte å finne det ut på.
Her er link til Lara, Sondre og meg på hundetrening: http://landhundeklubb.wordpress.com/2010/04/29/egentrening-torsdag-29-april/

Kommentarer

Populære innlegg