Hjemmetrening..

Siden Rune er veldig opptatt med skyting og stevner om dagen, trener jeg alle 3 hundene i hagen. Det er skikkelig gøy og ikke minst utfordrende. Alle tre har forskjellig personlighet, og alle tre jobber på forskjellig måte. Jeg kan ikke motivere Pia på samme måte som jeg motiverer Lara, for eksempel.

Lara viste seg fra sin beste side i går. Litt ruskete i starten, men når vi kom skikkelig i gang, var hun oppmerksom og lydhør. Nesten litt på hugget! Hun gikk både lineføring og fri-ved-fot som en drøm, og hun som fikk 0 poeng på lineføringa på forrige stevne! Innkalling trener vi også på, for på stevnet "glemte" hun å stoppe ved meg, og fortsatte ut av ringen, til Rune og Sondre som satt bak meg. I går kom hun raskt inn på plass! Dette går nok veien når vi får trent litt regelmessig.

Pia var overivrig i starten, men da hodet fikk roet seg litt, kom også oppmerksomheten. Hun er ekstremt flink på kontakt, og jeg vet jeg har en vanvittig hund i henne. Og hun behøver ikke leke, så lenge hun får godbiter og kos! Kanskje kan jeg forsterke alt med leke.. Vi får se.. Hun har vært vanskelig å få i dekk, for det anser hun som en posisjon hun er alt for god for. Ingen skal vel si til henne at hun skal ligge i ro.. Hihi.. Men, i går tror jeg at jeg klarte å bryte koden. Hun lå i alle fall! Så nå har lineføring, fri-ved-fot og dekk-bli begynt å falle på plass!


Pondus elsker å jobbe! Han gjør alt for en godbit. Der er det ikke nødvendig med mye mer - jeg må bare passe på så han ikke spiser hele hånda :-) Veldig ivrig på godbiten! I går trente vi dekk-bli, og da lå han rolig i 1,5 minutter!!! Det er ny rekord! Vi trente også litt på lineføring, og etter en del repetisjon, kom også roen og oppmerksomheten.


Vi har tre ekstremt flinke hunder! Det er så gøy å trene!!! (skulle bare ønske tiden strakk til med redningshund og Land Hundeklubb).

Kommentarer

Populære innlegg