Lydige Pia!

Pia har lagt seg rett ut på gulvet etter en god lydighetsøkt i hagen. Vi har trent fri-ved-fot og dekk-bli. Hun begynner faktisk å forstå en god del, og responderer vanvittig bra på det vi gjør.
På fri-ved-fot har hun begynt å følge meg med god oppmerksomhet. Godbitene er fortsatt godt synlige, men periodene mellom hver gang hun får, har blitt mye lenger. Sånn det ser ut nå, er godbiter og kos mer enn nok for henne. Apportering kan bli et lite problem med henne, for hun er ikke kjempeinteressert i å holde noe i munnen. Men, vi får det nok til etter hvert :-)

Under dekk-bli har hun hatt en tendens til å snu hele seg etter når jeg går bak henne. Men, i dag lå hun helt perfekt. Jeg la på en "bli" akkurat i det jeg gikk forbi henne, og da lå hun kjempefint. Det behøver ikke ta lang tid før jeg kan fjerne den kommandoen igjen. Hun tar ting kjempefort!
Det kan bli veldig moro med lydighet sammen med Pia framover. Når jeg stiller i lydighet heretter, må jeg stille i to fellesdekk, slik at jeg har en sjanse til å gå med både Lara og Pia :-) Det kan bli utfordrende!

Kommentarer

Populære innlegg