Lara som redningshund!

I dag har Lara og jeg vært på trening i Gjøvik og Toten lag. På trening i dag har vi både gått spor og rundert. Jeg er veldig imponert over Lara, for runderingen går nå som en drøm! I dag ga vi oss på topp, og det tror jeg er lurt! Hun begynner å bli veldig opptatt av å finne mennesker og få kong nå, og det er gøy å se at hun har blitt mye tryggere på seg selv! Nå går hun helt ut på første forsøk, og er genuint interessert i å lete. Håper det fortsetter sånn framover - da har vi en god sjanse til å bli godkjent!!

Spor er det veldig lenge siden vi har gått, så jeg var spent på hvordan det skulle gå. En av de andre på treninga la ut 4 korte og rette spor. Men, jammen klarte hun å ta sporoppsøk og spore alle 4! Det er veldig enkelt å ta den lettvinte veien, så hun prøvde seg på litt overvær. Heldigvis hadde jeg med en erfaren sporlegger, så jeg fikk beskjed når hun gikk feil. Det krever en del av fører av hunden også, sånn at hunden ikke får lov å gå på overvær! Her har nok jeg litt å jobbe med, ja! Oppmerksomhet gjennom hele øvelsen.

Ellers har hun begynt å apportere alt som ligger på gulvet hjemme.. Spesielt hvis vi har noe godt på bordet. Jeg kan jo ikke skjenne på henne heller, for jeg vil jo at hun skal plukke alle gjenstander.. Og når hun da gjør det på eget initiativ, må jeg jo bare rose henne. Her er en av gjenstandene hun plukker:

 Gi meg ei motorsag!!

Kommentarer

Populære innlegg