Kenneltreff, lydighet og utstilling..

Da er kenneltreffet over for denne gang - tusen takk, Ellen, for at du arrangerer dette hvert år! Det er like koselig hver gang! Og for en sammensveiset gjeng vi begynner å bli! Lørdagen var super med kos og prat ute foran hyttene. Hundene fikk lekt seg litt og trent litt på utstilling. Hvert år har vi en uoffisiell hoffe-sprint, og det er moro både for eier og hund.. :-) Dessverre klarte ikke Lara å beholde plassen som året sprinter, og måtte gi tapt for den yngre garde. Det er helt greit - gøy var det uansett!!

Søndag hadde jeg og Lara debut som lydighetsekvipasje i klasse 1. Nå husker jeg ikke poengsummene 100%, men mener det var ca sånn:

Tannvisning: 9 -glad hund! * 1 = 9
Fellesdekk: 9,5 * 3 = 28,5
Lineføring: 6,5 * 2 = 13
Fri ved fot: 7 *4 = 28
Dekk fra holdt: 0 (Hadde vært en 8,5/9 hvis hun ikke hadde reist seg igjen! var perfekt nede på første dekk.)
Innkalling: 8 *2 = 16
Stå under marsj: 0 (stoppet ikke i det hele tatt, bare sakket på farten :-) )
Hopp over hinder: 9 *2 = 18
Helhet: 6,5 (hadde litt lite kontakt..)
Total poengsum etter mitt hode: 119 poeng.

Vi er ganske så fornøyde med debuten, vi:-)

Når det gjelder utstilling, så havner vi stort sett dårlig ut, men jeg tror det har mer å gjøre med meg som utstiller, enn hundene mine. De er nemlig verdens vakreste, så det er i alle fall ikke deres feil! Enten er det meg, eller dommeren! Denne gangen tror jeg vi kan skylle litt på begge. :-)
Pia fikk gult på grunn av at hun fortsatt er litt underutviklet. Jeg vet at når hun er ferdig utvokst, sanker hun masse premier :-)
Lara fikk blått, som vanlig, men denne gangen var kritikken veldig bra! For å være helt ærlig, synes jeg dommeren var litt streng både for Lara og Pia, men men..
Utstilling er ikke det vi satser mest på, men man blir jo så engasjert når man er på utstilling. Og når du selv synes du har verdens vakreste hunder, er det vanskelig å forsone seg med at dommeren ikke synes det samme. Han vet ikke bedre, stakkars :-)

Neste helg er neste lydighetsstevne.. Vi får blåtrene denne uka, så vi i alle fall ikke får 0 på noen øvelser! :)

Kommentarer

Populære innlegg