Hoffespesialen 2010

I helga har vi vært på Hovawartspesialen på Vestby. Det var en utrolig fin helg med gode venner og mange nye fjes. For oss er spesialen først og fremst en sosial happening der vi kan møte andre mennesker med samme rase som oss. Det er så moro å se alle de flotte hundene!
Savnet etter Pondus meldte seg da jeg så Scooby og Zorro, som er brødrene til Lara og Pondus. De er veldig lik han, selv om han var svart og de er SMT.
I år har vi med et nytt tilskudd til familien, nemlig lille Nicko. Han hadde visst planer for helgen som ingen andre visste om! :-)

Etter at jeg fikk jobbet ferdig på fredag, reiste vi nedover til Vestby. Det ble selvfølgelig sent, som vanlig! Når vi kom fram, var Sondre helt skutt, så vi ble på hytta sånn at han kunne sove. Mens jeg luftet hundene så jeg etter både Ellen og Hilde, men ingen var å se.. Tenkte jeg skulle slå av en prat, men ville ikke forstyrre hvis de hadde lagt seg. Sorry, jenter! Var absolutt ikke meningen å overse dere! :-) Men, jeg snakket med mange andre på turene med hundene. Helga, Hanna og Kristine tok godt i mot meg i hytta si. Tusen takk! :-) Rune og Sondre hadde sovnet da jeg var ferdig med å lufte hunder, men Rune våknet da Nicko kom brasende inn.. En durabelig sleik midt i ansiktet, kan vekke en gråstein :-)
Hilde sendte melding og lurte på hvor vi ble av, så da måtte jeg jo ta turen opp i campingvogna for å hilse på. Der satt Hilde, Jon, Bente og Sjur med alle barna og hundene og koste seg med "en lille".. Vi snakket litt sammen før jeg måtte tilbake til familien min.

Lørdag var det utstillingsdag! Og den ble lang, ja! Dommeren var veldig nøye og brukte lang tid på hver hund. Jeg er veldig glad for at hun gjorde det, for da vet jeg at hun bedømte hundene mine grundig! Selv om det ble en lang dag, hadde vi det utrolig sosialt og koste oss masse med hoffe-vennene våre! Til alt overmål gjorde vi det kjempebra i ringen også! Nicko vant Junior-klasse hanhund og fikk CK. Det hadde vi ikke trodd etter å ha hatt han bare en uke! Lara og Pia fikk begge rødt og gikk videre i Åpen klasse. Lara ble ikke plassert, men Pia sjarmerte seg inn på en 4. plass og ble beste blonde dame i åpen klasse! Tusen takk til Ellen som handlet henne! Dagen var helt perfekt med gode venner og flotte resultater!

Rune og Nicko, Helga og Dandino (brødre..)

Nicko og Rune i fint driv!

Pia i ringen(Ellen handlet henne - tusen takk!)

Pia og Ellen i fint driv!


Lara i ringen

Lara og meg i full konsentrasjon..

 På lørdagskvelden skulle det egentlig være kenneltreff, men mens jeg kjørte dommeren på flyplassen, ble visst en del planer snudd på hodet.. Det regnet så kraftig at det ikke gikk an å være ute, så folk ble sittende i sine respektive hytter/vogner. Jeg synes det var litt leit at vi ikke fikk til et skikkelig kenneltreff, for det er jo lenge siden vi har fått snakket med alle i Obratali-klanen :-) Det ble til at Rune og Sondre hadde satt seg i vognen til Hilde og Jon. Der var også Bente og Sjur, så det ble koselig utover kvelden. Sondre var så sliten at Rune tok han med seg tilbake til hytta mens jeg ble sittende sammen med gjengen utover. Styret hadde leid et lokale for alle som deltok på spesialen, sånn at alle kunne komme å være sosiale der. Etter mye om og men, så skulle alle komme dit kl. 22. Ikke mange dukket opp, men koselig var det med de som var der! 

Søndag var det lydighet.. Egentlig er det vel ikke verdt å nevne for min og Lara sin del. Jeg må finne ut av hva jeg gjør så veldig forskjellig i ringen. Alle sier at jeg ser så nervøs ut og binder meg, men jeg merker ikke det selv i ringen. Surt, for jeg vet at Lara kan gå dritbra! Vi hadde vært i klasse 2 for lenge siden om det ikke hadde vært for meg! :-) (sier vi..)
Vi fikk 10 på fellesdekk, 9,5 på tannvisning og 0 på lineføring og fri-ved-fot. Så klarte vi 7 på dekk-fra-holdt og innkalling. 0 på stå-under-marsj og hopp over hinder.. Hurra!! 6 på helhet fordi, som dommeren sa: "Når du får roet nervene dine, kommer jo bikkja".. Så da er det jo bare å jobbe med ro i ringen, og prøve å få bukt med nervene.

Sondre er en snill og god gutt som dilter med på det mamma og pappa finner på.. Han er aldri vanskelig å ha med seg, og er min lille solstråle. Men, det var godt å komme hjem igjen også!

Kommentarer

Ellen sa…
Takk for en hyggelig helg. :-) Og gratulerer med flotte resultater både på Nicko, Lara og Pia. Det ble litt din helg. :-) Og lydigheten vil komme etter hvert. Du må bare få på plass hva du gjør annerledes med oppvarming og oppførsel i ringe. ;-)
Det var kenneltreff både fredag og lørdag kveld. Det ble bare litt amputert. Synd dere ikke kom til oss. Men sånn ble det denne gangen. Vi får håpe det blir bedre til neste år.
Klem
May Lisbeth sa…
Hei hei!
Takk i lige måde! Vi hadde en flott helg til tross for vær og litt amputert kenneltreff. Vi får bare satse på at det blir bedre neste år! Jeg liker nemlig kenneltreffene dine, så for meg var det faktisk veldig leit! Men, når man kommer på hælene inn, så får man ikke med seg alt..

Populære innlegg