Lydighetsstevne 7. august

I går var Lara og jeg på Øverby og gikk lydighet klasse 1. Treningen i forkant har vel egentlig vært litt så som så - forventningene likedan. Den siste tiden har Lara vært veldig fraværende på fri-ved-foten når vi konkurrerer, noe som også viste seg i går! Vi har fått noen tips til hvordan vi kan jobbe opp igjen kontakten, og har så vidt begynt med disse prosedyrene. Derfor så vi nok ikke virkningen av det i går, for å si det sånn... Jeg vet ikke hvorfor hun er sånn - det ser nesten ut som hun kollapser i ringen og blir veldig lav. Merkelig, men det har kanskje noe med meg å gjøre? Jeg gjør helt sikkert masse ubevisst rart i ringen, og det gjør henne usikker. Når vi trener, har hun veldig god kontakt. Vi får gå noen skritt tilbake, og begynne litt "på nytt" med korte distanser på lineføring og fvf.
Jeg må også få med meg noen i hundeklubben, som kan dirigere oss litt, slik at vi får litt "stevne-feeling".

Når det er sagt, så satte vi ny pers i går! Resultatet er ikke så mye å skryte av, men vi hadde framgang!! Så samlet sett, er vi veldig fornøyd med dagen i går. Vi fikk poeng i alle øvelsene - bortsett fra hopp-over-hinder.. Og det har aldri vært noe problem før! Der har vi jo hatt 9'ere nesten hver gang... men, i går gikk hun faktisk rundt hinderet???? Sikkert for å være morsom! :-)
Og jeg må jo le, for tannvisning er en utfordring med ei jente som bare elsker mennesker! Hun klarer ikke å sitte på propellen som begynner å rotere før folk for kommet en meter fra oss. Jeg tror rett og slett den roterer så raskt at hun letter!

Her er i alle fall resultatene fra gårsdagens stevne - med kommentarer!
Vi ble nr. 8 av 10 og fikk 3.premie! Vi vant da en liten pose med fôr!
Dommer: Arild Berntsen

Helhetsinntrykk: 7

ØvelsePoengKoefisient TotaltKommentar
Tannvisning8,518,5Veldig tilgjengelig hund. Jeg sa vi jobbet med å sitte til dommeren har hilst, men fikk beskjed om å ikke ta bort gleden fra å møte mennesker
Fellesdekk(2 min)10330Perfekt! "Så ut som hun holdt på å sovne der en stund!", sa dommeren
Lineføring5210Ser ut som jeg er på tur. Får oppmerksomhet en gang i blant, men Lara henger bak og ser på folket og snuser på alle luktene..
Fri ved foten5420Samme som lineføring..
Dekk fra holdt7,5215Når fvf blir bedre, kommer denne karakteren til å bli høyere.
Innkalling fra sitt6212Hadde fått høyere karakter om jeg hadde gikk tydeligere kommando da hun stakk ut bak meg. I stedet kremtet jeg, før jeg ga kommandoen "på plass"
Stå under marsj6318Er forholdsvis fornøyd. Dette har vi ikke jobbet mye med, og denne gangen stoppet hun innen lovlig lengde. Det er forbedring!!
Hopp over hinder020Hoppe? Nei, det gidder jeg ikke i dag...
Totalt120,5Veldig fornøyd med ny personlig rekord!

Kommentarer

Populære innlegg