Litt trening..

Pia:
Vi hadde en morsom liten sesjon i går. Jeg har så vidt begynt å trene apport med henne, eller det vil si, jeg begynte å trene apport med henne i går! For å få iver i det hele, benyttet jeg en pinne. Hun elsker jo å leke, og den beste måten å lære inn nye ting på, er å gjøre det til noe positivt. Dessuten er hun desperat på mat, så godbiter duger i massevis foreløpig. Helt fra første kast, kom hun tilbake til meg med den - eller dvs hun slapp den ca en halv meter foran beina mine for å få godbit. Jeg roste det til å begynne med. Vi jobbet noen ganger med dette, før jeg satte meg på huk og plukket opp pinnen. Jeg ønsket å se om hun skjønte at hun måtte bite over pinnen før hun fikk godbit. Den jenta er så sinnsykt smart! Hun skjønte jo det med en gang, og til slutt leverte hun pinnen i hånda mi 2 ganger! Og det var IKKE mange repetisjoner! Så prøvde jeg å kaste pinnen og få henne til å komme tilbake med den - og da fikk jeg den i hånda! Nå skal jeg ikke ta av, for det kan jo hende det bare var flaks, men vi kommer til å jobbe litt med det framover.

Lara:
Vi leker! Egentlig må jeg få noen andre til å leke med henne, så nå har Rune fått beskjed om å leke med henne hjemme.
Men, det ble litt kasting av kong for å forsterke lek. Hun trenger å bli litt giret på lek, for hun er ikke helt fokusert - særlig hvis noen andre enn jeg leker med henne. Men, hun er ganske krevende, og har behov for at den som leker er aktiv i leken. Det må være masse fart og lyd. :-) Jeg vurderer å kjøpe pipedyr til henne, for de er hun så " sint " på.. Innstinktet er å drepe dem!! Hehe..
Hun var i alle fall turbo i går, og fikk lov å løpe av seg litt uro. Det tror jeg hun hadde behov for!

Kommentarer

Populære innlegg