Lydighetstrening :-)

I dag har jeg endelig fått litt dedikert tid med Lara. Det er vel på høy tid når vi skal debutere i klasse 1 lydighet første helga i juni!
Utfordringene var egentlig ganske mange i dag, for vi trente i hagen, der alle lekene til hundene ligger strødd utover. I tillegg stod Pia ute mens vi trente, og hun bjeffet konstant.. (det var jo dårlig gjort at Lara fikk all oppmerksomheten) Med disse distraksjonene tilstede, må jeg si meg VANVITTIG fornøyd med dagens trening!
I dag gikk vi gjennom hele lydighetsprogrammet, fra begynnelse til slutt. Vi begynte med tannvisning og 2 minutter fellesdekk(alene:-) ) , lineføring, fri ved fot, dekk under marsj/holdt, innkalling fra sitt, stå under marsj og hopp over hinder. Hun gjennomførte alle øvelsene!! Noen av dem måtte vi ta om igjen flere ganger før hun fikk til hele, men jeg trodde aldri det skulle gå så bra! Og så den oppmerksomheten, da! Rune filmet oss mens vi trente, så da fikk jeg virkelig se hvor fokusert hun er. Jeg synes jo ikke det er så bra når jeg ser henne fra mitt ståsted, men da jeg fikk se det på film etterpå, ble jeg veldig fornøyd!
Vi har jo en del å jobbe med, men jeg tror ikke vi behøver å være redde for å stille i klasse 1.

Hopp over hinder er jeg veldig imponert over. Hinderet er veldig høyt - over min hoftehøyde. Lara hopper glatt over det! Hun hopper jo over alt hun ser, så det trenger jeg ikke være redd for. Hun er så tøff, den jenta! Vi skal få trent nok til å kunne stille i Drammen, det er helt sikkert!!
Jeg skal legge ut noen snutter etter hvert, men de må redigeres først.

Kommentarer

Torhild sa…
Så flott da. Så oppfinnsom du er til å finne forstyrrelser. Er sikker på at det kommer til å gå kjempe bra. Lykke til i lp i Juli.

Populære innlegg