Hurra for Lara!

Lara har fått resultatene på røntgen av hofter og albuer :-) Hun fikk HD = A og AD = A! Hurra for jenta mi! Nå venter vi bare på resultatene til Pondus. Han ble røntget samtidig, men det ser ikke ut til at bildene hans er lest av ennå. Jeg har sjekket Dogweb også, men der er det fortsatt ingenting.. Spennende!!!

Ellers har Pondus og Pia vært på sin 2. miljøtrening, og begge er kjempeflinke. Pia har fått skikkelig bjeffedilla, så vi bruker de første ti minuttene på å roe ned. Etter det, er hun helt på nett og følger meg perfekt! Hun er virkelig oppmerksom. På slutten av treninga foretok vi en fellesdekk, og da lå hun rolig i 2 minutter med unntak av en liten sitt midt på.. Jeg dekket henne raskt igjen, og da lå hun resten av tiden! Det var hennes første fellesdekk, så jeg er fornøyd. Nå stod jeg riktignok tett ved, i tilfelle hun skulle reise seg, men jeg er stolt likevel!

Pondus er ikke lett å få oppmerksom, for han prøver å få med seg alt som skjer rundt seg hele tiden. Han blir veldig fort stresset og om vi ikke jobber intenst klarer han ikke å bryte. Men, siden Rune ikke var helt på nett, tok jeg over, og da klarte jeg til slutt å få han fokusert på godbitene. Og når han først var på nett, adlød han som bare det! Flink gutt! :-)

I morgen skal Lara og jeg på lydighetstrening.. Det blir spennende, for hun har vært veldig på nett hjemme her. Nye mennesker og nye hunder kan bli vanskelig.. :-)

Kommentarer

Populære innlegg