Røntgen og Funksjonsanalyse

De siste 2 månedene har vi virkelig kommet i gang  med hundene igjen. Det er så deilig å være kvitt hus på Raufoss og andre ekstra belastninger som har ført til at tiden ikke har strukket til. Nå kan vi faktisk konsentrere oss om det vi ønsker å satse på, nemlig huset i Snertingdal, ungene og hundene våre. Og de siste to månedene har vi hatt tid og råd til å ta igjen noe av det. De to eldste hundene er røntget, og begge er funnet AD/HD frie! (siden betydningen dreier seg om hofter, er jeg enig.. Hadde betydningen vært hyperaktivitet, er jeg litt usikker på Lara :-) )
I helga har vi vært i Båstad, hos Rottweiler-klubben og tatt Funksjonsanalyse på Lara og Pondus. Og begge hundene scoret så bra på testene sine! Vi har jo vært veldig spente, og da spesielt på Pondus. Han har hatt en veldig uheldig barndom, hos en familie som ikke var snille med han. Dette preget han veldig da vi fikk ham, og selv om vi har sett store forandringer hos han, var det med stor spenning vi gjennomførte test på han. Men, det gikk jo over all forventing! Ingen skarphet og naturlige flukt/angrepsreaksjoner var veldig godt å få konstatert! Han har blitt en trygg hund!
Lara gjorde den beste testen blant hoffene, og det er jeg veldig stolt av! Jeg vet at jeg har en vanvittig arbeidshund, og fikk vel egentlig streng beskjed om å starte opp igjen med redningshund-arbeidet. Kommentaren jeg fikk var: "Om ikke denne hunden blir redningshund, så er det i alle fall ikke hundens skyld!" Så jeg tror jeg må rydde en del andre aktiviteter av veien, sånn at vi kan fortsette med denne treningen. Jeg ser jo at hun elsker å jobbe slik også - det er mer driv når vi kommer i skogen enn når vi holder på med lydighet. :-)

Resten av kullsøsknene til Lara og Pondus gjorde også gode tester, og jeg gratulerer alle sammen med flotte hunder!
Etter testingen, reiste vi videre til Mysen og Ellen. Der grillet vi og koste oss før vi tok turen videre hjem igjen. Vi hadde en knall dag i går, og "svevde" hele veien hjem!
På tur hjem snakket jeg også med Helga, og hun hadde testet et av sine kull hos Hovawart-klubben. Gratulerer med flotte resultater til henne også!

Kommentarer

Ellen sa…
Gratulerer så mye med flotte resultater både på hofter, albuer og på FA. Utrolig bra gjort. :-) "Mormor" er kjempestolt over dere. Nå er det bare å stå på videre. Husk at dere også fikk kommentarer om at Pondus må i arbeid. hihi
May Lisbeth sa…
Hallo du :-) Håper formen din er bedre i dag!
Pondus skal i arbeid, ja. Vi har jo begynt på miljøtrening med han nå, så da kommer nok resten etter. Rune er vanvittig stolt av hunden sin! :-)

Populære innlegg