Lydighetstrening og ettersøk..

Fy søren som jeg stresset for å rekke lydighetstreningen på Dokka i dag kl 18.00 - og da jeg kom dit, var det ikke en sjel å se.. Det var litt nedtur, for jeg hadde gledet meg til å få trent litt lydighet/sosial trening med Lara. Men, vi ga ikke opp, vi!
I stedet for å vente på at noen skulle dukke opp, slapp jeg Lara litt løs inne på treningsområdet, slik at hun skulle få avreagere litt. Det trengte hun, for der var det veldig mange nye lukter. Etter at hun fikk roet hodet en smule, tok jeg henne i bånd og trente litt "på plass" med bånd.
Jeg hadde bestemt meg for å trene hopp over hinder i dag, og det fikk jeg gjort. Lara går på plass, hopper over hinderet, og fortsetter på plass til jeg gjør holdt. Det eneste jeg kan pirke på, er at hun vrir seg mot meg etter hinderet. Hun retter seg opp, men det er sikkert nok til å trekke poeng! Skit au! Poeng får vi på den!

Etter hvert kom også Rune. Han reiste rett fra jobb, og kom litt sent. Da utnyttet jeg situasjonen til å trene litt ettersøk med Lara. Ingen rundering, men søk på stort område. Det var en del områder å gjemme seg på der, blant annet et par preseninger og et skur med masse rart inni. :-)
Søket foregikk ved at Rune tok med seg konger og løsbitt og gjemte seg mens Lara og jeg gikk bak bilen. Da han hadde gjemt seg, satte jeg Lara i søk. Hun søkte veldig systematisk, og fant Rune. Kom tilbake med bittet, og påviste helt nydelig! Det var visst gøy! :-) Da hadde hun skikkelig fokus! Disse søkene er noe av det morsomste Lara vet! Det ga skikkelig mersmak!

Kommentarer

Populære innlegg